Vraag
Door de Corona-crisis moest ik tijdens mijn reis terug naar huis. Wat nu?
Antwoord:
Inmiddels hebben wij bijna alle klanten die nog op reis waren in Amerika, Canada of IJsland op veilige wijze weten thuis te brengen. Het was een enorme uitdaging maar het is gelukt! Ondanks dat we vakanties actief hebben moeten afbreken en we klanten soms onaangenaam nieuws moesten brengen, hebben we overwegend heel veel steun van hen gekregen voor onze snelheid van handelen. Eenmaal thuis gekomen ontstaan er diverse vragen. Wij geven hier het antwoord:
- VRAAG: Mogen wij gebruik maken van het Doets Reizen Corona-Voucher?
ANTWOORD: Nee, het Corona-voucher is bedoelt voor klanten die nog niet op reis zijn geweest en de reis noodgedwongen moeten verplaatsen. Het voucher is vanuit de SGR niet in het leven geroepen voor mensen die al op reis waren. - VRAAG: Kunnen wij ons geld terug krijgen voor de niet genoten reisdagen?
ANTWOORD: Nee, dat is niet mogelijk tenzij je hiervoor een allrisk annuleringsverzekering hebt afgesloten (Let op: Doets Reizen doet geen bindende uitspraken over polisvoorwaarden en de dekking vanuit verzekeringsmaatschappijen). - VRAAG: Kunnen wij de extra gemaakte kosten om de camper of huurauto noodgedwongen op een andere locatie in te leveren zoals extra benzine, hotelovernachtingen en airport transfer die we nu zelf hebben moeten betalen van jullie vergoed krijgen?
ANTWOORD: Nee wij kunnen deze kosten niet vergoeden, je kunt eventueel verhaal halen bij je eigen verzekering. (Let op: Doets Reizen doet geen bindende uitspraken over polisvoorwaarden en de dekking vanuit verzekeringsmaatschappijen). - VRAAG: Kunnen wij de niet gemaakte kosten voor het hotel op oorspronkelijke eindbestemming en transfer daarnaartoe terug krijgen?
ANTWOORD: Nee, dat is niet mogelijk. - VRAAG: Dekt het Doets Plus Pakket kosten omtrent het corona virus?
ANTWOORD: Nee, dit is een verzekering die je afsluit in aanvulling op een verzekering bij je camper- of autoverhuurder.
Relevante veelgestelde vragen
- Ben ik mijn geld kwijt als een reisorganisatie failliet gaat door de Corona-crisis?
- Door de Corona-crisis wil ik niet meer reizen. Mag ik annuleren en wat zijn de annuleringskosten?
- Hoe gaat Doets Reizen om met het Corona-virus?
- Hoe kan ik mijn Corona-voucher inwisselen?
- Is er een reisverbod van kracht door het Corona-virus?
- Is het Doets Reizen Corona-voucher geldig bij faillissement van de reisorganisatie?
- Kan Doets Reizen de toekomst voorspellen en uitsluitsel geven wat er gebeurt met mijn reis door het Corona-virus?
- Kan ik informatie krijgen over een klant die ik persoonlijk ken (familielid, collega's, etc) en last heeft van het inreisverbod door het Corona-virus?
- Kan ik zonder risico een nieuwe boeken met vertrek in 2021?
- Mag ik mijn (aan)betaling uitstellen door het Corona-virus?
- Tot wanneer duurt het Corona reisadvies?
- Tot welke datum kan ik aanspraak maken op een Doets Reizen Corona-voucher?
- Waarom is het SGR Doets Reizen Corona-voucher in het leven geroepen?
- Wat is een PCR-test?
- Wat is het Doets Reizen Corona-voucher?
- Wat zijn de gevolgen van Corona op mijn reis?
- Welke procedures hanteert Doets Reizen tijdens de Corona-crisis?
Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.