Vraag
Hoe gaat Doets Reizen om met het Corona-virus?
Antwoord:
Veel gestelde vragen over het Corona Virus en gevolgen voor reizigers.
Wij begrijpen dat er veel vragen leven over het Corona-virus en welke invloed dit op je vakantie kan hebben. Wij hebben hier de meest voorkomende vragen benoemd en beantwoord. Bekijk hier actuele informatie.
Vergoedt de annuleringsverzekering mijn annuleringskosten als ik annuleer uit angst voor het Corona-virus?
Nee, jouw annuleringsverzekering biedt hier geen dekking voor. Als je een allrisk verzekering hebt afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen, dan biedt deze een dekking van maximaal 75% van de annuleringskosten mits je deze verzekering voor 27 februari 2020 hebt afgesloten. Bekijk officiële informatie van de Europeesche Verzekeringen.
Vergoedt het Calamiteitenfonds mijn annuleringskosten als ik annuleer uit angst voor het Corona-virus?
Nee, het Calamiteitenfonds biedt in het geheel geen dekking voor ziekten of epidemieën.
Zonder risico een nieuwe vakantie boeken? Het kan met de Doets Duidelijkheid Garantie!
Zorgeloos een nieuwe vakantie boeken tijdens Corona? Dat kan door de Doets Duidelijkheid Garantie! Juist omdat we begrijpen dat bij het boeken de nodige onzekerheid ontstaat, hebben we een 'Doets Duidelijkheid Garantie' in het leven geroepen die extra zekerheid biedt. Met deze garantie kun je zorgeloos een vakantie boeken met vertrek in 2021 zonder dat je bang hoeft te zijn dat je geld verliest. Onderdeel van de 'Doets Duidelijkheid Garantie' is dat je eenvoudig en bijna kosteloos kunt annuleren en dat de betalingsvoorwaarden zijn versoepeld. In het kort: is er 5 weken voor vertrekdag code oranje of rood afgeroepen op jouw vakantiebestemming, dan kun jij de reis alsnog bijna kosteloos annuleren. Lees hier de uitgebreide toelichting en voorwaarden.
(Update 13 januari 2021)
Relevante veelgestelde vragen
- Ben ik mijn geld kwijt als een reisorganisatie failliet gaat door de Corona-crisis?
- Door de Corona-crisis moest ik tijdens mijn reis terug naar huis. Wat nu?
- Door de Corona-crisis wil ik niet meer reizen. Mag ik annuleren en wat zijn de annuleringskosten?
- Hoe kan ik mijn Corona-voucher inwisselen?
- Is er een reisverbod van kracht door het Corona-virus?
- Is het Doets Reizen Corona-voucher geldig bij faillissement van de reisorganisatie?
- Kan Doets Reizen de toekomst voorspellen en uitsluitsel geven wat er gebeurt met mijn reis door het Corona-virus?
- Kan ik informatie krijgen over een klant die ik persoonlijk ken (familielid, collega's, etc) en last heeft van het inreisverbod door het Corona-virus?
- Kan ik zonder risico een nieuwe boeken met vertrek in 2021?
- Mag ik mijn (aan)betaling uitstellen door het Corona-virus?
- Tot wanneer duurt het Corona reisadvies?
- Tot welke datum kan ik aanspraak maken op een Doets Reizen Corona-voucher?
- Waarom is het SGR Doets Reizen Corona-voucher in het leven geroepen?
- Wat is een PCR-test?
- Wat is het Doets Reizen Corona-voucher?
- Wat zijn de gevolgen van Corona op mijn reis?
- Welke procedures hanteert Doets Reizen tijdens de Corona-crisis?
Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.