Vraag

Hoe gaat Doets Reizen om met het Corona-virus?

Antwoord:

Veel gestelde vragen over het Corona Virus en gevolgen voor reizigers. 

Wij begrijpen dat er veel vragen leven over het Corona-virus en welke invloed dit op je vakantie kan hebben. Wij hebben hier de meest voorkomende vragen benoemd en beantwoord. Bekijk hier actuele informatie

Vergoedt de annuleringsverzekering mijn annuleringskosten als ik annuleer uit angst voor het Corona-virus?

Nee, jouw annuleringsverzekering biedt hier geen dekking voor. Als je een allrisk verzekering hebt afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen, dan biedt deze een dekking van maximaal 75% van de annuleringskosten mits je deze verzekering voor 27 februari 2020 hebt afgesloten. Bekijk officiële informatie van de Europeesche Verzekeringen

Vergoedt het Calamiteitenfonds mijn annuleringskosten als ik annuleer uit angst voor het Corona-virus?

Nee, het Calamiteitenfonds biedt in het geheel geen dekking voor ziekten of epidemieën. 

Zonder risico een nieuwe vakantie boeken? Het kan met de Doets Duidelijkheid Garantie!

Zorgeloos een nieuwe vakantie boeken tijdens Corona? Dat kan door de Doets Duidelijkheid Garantie! Juist omdat we begrijpen dat bij het boeken de nodige onzekerheid ontstaat, hebben we een 'Doets Duidelijkheid Garantie' in het leven geroepen die extra zekerheid biedt. Met deze garantie kun je zorgeloos een vakantie boeken met vertrek in 2021 zonder dat je bang hoeft te zijn dat je geld verliest. Onderdeel van de 'Doets Duidelijkheid Garantie' is dat je eenvoudig en bijna kosteloos kunt annuleren en dat de betalingsvoorwaarden zijn versoepeld. In het kort: is er 5 weken voor vertrekdag code oranje of rood afgeroepen op jouw vakantiebestemming, dan kun jij de reis alsnog bijna kosteloos annuleren. Lees hier de uitgebreide toelichting en voorwaarden


(Update 13 januari 2021) 

Relevante veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.