Boek zonder risico met onze Doets Duidelijkheid Garantie Lees meer

Britz USA informatie

CAMPERS VAN BRITZ USA

Doets Reizen verhuurt het volgende campermodel van Britz USA in Amerika:

Bekijk hier de camperspecificaties van Britz USA of ga direct aan de slag in de Online Camper Maatwerk Tool.

Handige pagina's over Road Bear en camperreizen in Amerika

INBEGREPEN BIJ DE HUURPRIJS

  • 100 mijl per huurdag. 
  • Preparation fee. 
  • Maximaal 4 convenience kits. 
  • VIP verzekering 
  • Lokale belastingen m.u.v. New Jersey Security Fee en Colorado Road Safety Fee. 

UITRUSTINGEN VAN BRITZ USA

Bij de flexprijs van Britz USA zijn maximaal 4 uitrustingen inbegrepen, afhankelijk van het aantal reizigers in de camper. Deze uitrustingen van Britz USA worden ook wel “convenience kits” genoemd en deze omvatten een uitgebreid pakket dat jou als camperreiziger voorziet in middelen voor persoonlijk gebruik en middelen voor algemeen gebruik in de camper. De Britz USA convenience kit bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Voor de bedden in de camper: dekbed met dekbedhoes, kussen met kussenbeschermer en kussensloop, lakens;
  • Voor de badkamer: badhanddoek, handdoek en washandje;
  • Voor de keuken: keukendoek, vaatdoek, keukenrol, koffiezetapparaat, broodrooster, waterketel, kom, maatbeker, vergiet, snijplank, dunschiller, pannenset, blikopener, kurkentrekker, schilmesje, plastic bakjes, spatel, pollepel, en garde;
  • Voor de maaltijden: borden, saladebord, bestekset, theelepel, broodmes, vleesmes, vleesvork, schaal, flessenopener, glazen en kopjes;
  • Algemeen gebruik: schaar, bezem, stoffer en blik, (afval)emmer, kledinghangers, zaklantaarn, EHBO kit, lucifers en levelers (om de camper waterpas te zetten).

PREPARATION FEE VAN BRITZ USA

De preparation fee is bij Britz USA al inbegrepen bij de flexprijs. Dit houdt in dat de camper zowel van binnen als buiten helemaal spic en span en met volle tanks aan jou wordt opgeleverd.

GENERATOR VAN BRITZ USA

De generator is een stroomopwekker die je op de camping of een plaats waar geen elektriciteit aanwezig is kunt gebruiken. Kosten bedragen US$ 3,- per uur + tax. Kosten voor generatorgebruik dien je tijdens het inleveren van de camper te voldoen.

TRANSFERS VAN BRITZ USA

In verband met COVID-19 voert Britz USA geen gratis transfer service meer aan. Het is dus belangrijk om van te voren zelf uit te zoeken hoe je bij het verhuurstation komt. Wij helpen je hier uiteraard graag bij. Vanaf de meeste hotels en vanaf het verhuurstation is het aan te raden om een uber/taxi te nemen. De transfer service zal weer worden aangeboden zodra de COVID-19 situatie onder controle is.  

DROP OFF KOSTEN VAN BRITZ USA

Als je een Britz USA camper ophaalt op een andere locatie dan waar je de camper gaat inleveren, dan betaal je bij boeking drop off kosten.

TAX EN LOKALE TOESLAGEN VAN BRITZ USA

De lokale belastingen zijn al inbegrepen bij alle prijzen van Britz USA die je vooraf bij boeking betaalt. Let op: als je de camper ophaalt in Middletown (bij New York City), dan betaal je vooraf de verplichte New Jersey Security Fee per camper per huurdag voor maximaal 28 huurdagen. Als je de camper ophaalt in Denver, dan betaal je vooraf de verplichte Colorado Road Safety Fee per camper per huurdag voor maximaal 45 huurdagen.

DE BORGSOM VAN BRITZ USA

Britz USA verlangt een borgsom van US$ 1.000,-. De borgsom dient de hoofdbestuurder van de camper te garanderen middels een creditcard. Het is niet mogelijk de borgsom op een andere wijze dan met een creditcard te garanderen. Houd er rekening mee dat dit bedrag op de rekening van de creditcard wordt geblokkeerd indien je de camper huurt voor een periode van maximaal 29 huurdagen. 

Let op: als je de camper huurt voor een periode van 30 huurdagen of langer, dan zal Britz USA het borgbedrag daadwerkelijk afschrijven van de creditcardrekening. Als je de camper ophaalt in San Francisco, Las Vegas of Los Angeles in de periode vanaf 23 augustus 2021 t/m 31 augustus 2021 of je brengt een bezoek aan het Race Across America event, dan bedraagt de borgsom US$ 2.000,- en dit bedrag wordt daadwerkelijk afgeschreven van de creditcardrekening. Pas na inlevering van de camper (indien de camper schadevrij, schoon en op tijd wordt ingeleverd) zal het borgbedrag worden vrijgegeven of worden teruggestort. Je kunt dit bedrag dus niet gebruiken tijdens jouw reis. Het is wellicht verstandig om de bestedingslimiet van de creditcard tijdelijk te verhogen of om een tweede creditcard mee te nemen. Indien je de camper 30 huurdagen of langer hebt gehuurd, houd er dan ook rekening mee dat het terugstorten van de borgsom op de creditcard door Britz USA enige tijd in beslag kan nemen en dat er in de tussentijd koersverschillen in jouw voordeel of nadeel kunnen optreden.

OPTIONEEL BIJ TE BOEKEN BIJ BRITZ USA

Britz USA biedt de volgende artikelen aan voor verhuur: 

  • WiFi hotspot met ongelimiteerd data voor 5 apparaten; De kosten voor het huren van de WiFi hotspot betaal je voorafgaand bij de boeking van je reis. Deze hoeft dus niet ter plaatse te worden afgerekend. Samen met de WiFi hotspot is telefoon tegoed voor nationaal en internationaal gebruik en real-time kaarten inbegrepen. De ontvangst van het netwerk is doorgaans goed, maar kan beperkt zijn in en nabij National Parks en andere dunbevolkte gebieden. US$ 225,- per boeking.
  • Campingstoelen en campingtafel US$ 11,- per stoel (campingtafel is gratis)
  • GPS US$ 50,- per stuk
  • Fietsenrek voor max. 4 fietsen US$ 50,- per stuk. Let op: Britz USA biedt alleen een fietsenrek aan, maar geen fietsen!
  • SunPass Transponder (alleen te huur als je de camper ophaalt in Orlando, Florida); US$ 5,- per huurnacht (je betaalt voor maximaal 10 huurnachten). De staat Florida kent een modern tolsysteem. Om het betalen van tol zo gemakkelijk mogelijk te maken kun je via Britz USA een SunPass Transponder huren. Dit compacte apparaat communiceert via radiofrequenties met elektronische tolsystemen en wordt bevestigd aan de binnenzijde van de voorruit, net onder de achteruitkijkspiegel. Wanneer je met de camper een tolpoort nadert kun je gebruikmaken van de zogenoemde ‘SunPass lane’. Zodra je met de camper het elektronische tolpoortje passeert wordt het tolbedrag automatisch van jouw SunPass account afgeschreven, welke is gekoppeld aan de SunPass Transponder. 

Babystoeltjes of kinderzitjes worden niet aangeboden door Britz USA. Deze dien je zelf mee te nemen of ter plekke te kopen. Houd er rekening mee dat Amerikaanse campers niet zijn uitgerust met een driepuntsgordel en dat het stoeltje dus met een heupgordel bevestigd dient te worden. 

Als je gebruik wilt maken van nice to have artikelen van Britz USA, dan dien je dat direct bij boeking aan te geven. Wij zullen de artikelen voor jou aanvragen en bevestigen deze aanvraag. De beschikbaarheid blijft onder voorbehoud en de kosten en tax betaal je ter plaatse. Als je een WiFi hotspot wilt huren, dan betaal je de kosten voor dit item wel al voorafgaand aan je reis. 

HET OPHALEN VAN DE BRITZ USA CAMPER 

Om de eerste dag van de campervakantie met Britz USA soepel en vlekkeloos te laten verlopen, raden wij jou ten zeerste aan om tenminste 14 dagen voorafgaand aan de ophaaldag alvast online in te checken bij Britz USA via de volgende link: http://www.britz-usa.com/check... . Het boekingsnummer van Britz USA dat je hierbij nodig hebt vind je op de camperhuur-voucher die je ontvangt bij het pakket met reisbescheiden. Op maandag t/m vrijdag kun je de camper vervolgens tussen 12:30 uur en 16:00 uur in ontvangst nemen. Voor het ophalen op een zaterdag dien je altijd een telefonische afspraak te maken met het verhuurstation van Britz USA om de ophaaltijd goed af te kunnen stemmen.

HET INLEVEREN VAN DE BRITZ USA CAMPER

Het terugbrengen van de camper dient plaats te vinden tussen 08:00 uur en 10:30 uur. Het is raadzaam om de laatste nacht op een camping door te brengen in de buurt van het verhuurstation. Later inleveren dan 10:30 uur geeft Britz USA het recht om reizigers extra kosten in rekening te brengen. Als je de camper zonder toestemming van Britz USA later dan 11:00 uur van de oorspronkelijk geboekte inleverdag inlevert, dan zal Britz USA US$ 300,- aan administratiekosten in rekening brengen, naast de kosten per extra huurdag. Bij het te laat inleveren van de camper vervalt tevens jouw recht op de transfer. Er worden geen transfers meer uitgevoerd na 11.00 uur. Indien je de camper eerder inlevert dan de op het verhuurcontract aangegeven inleverdatum, dan ontvang je hiervoor geen restitutie.

OVERIGE VOORWAARDEN INLEVEREN BRITZ USA CAMPER

In het kort gezegd: Britz USA verwacht dat je de camper in dezelfde conditie inlevert als waarin je de camper hebt ontvangen. Dat wil zeggen: de afvalwatertanks dienen geleegd te zijn, de binnenkant dient schoon te zijn en de camper moet uiteraard schadevrij zijn aan zowel de binnen- als de buitenkant. Ook dient de camper met een volle brandstoftank ingeleverd te worden. Het schoonmaken van de buitenkant wordt door Britz USA niet verplicht gesteld, echter de camper moet wel dermate schoon zijn dat het mogelijk is eventuele schades te kunnen constateren. Indien je niet aan de bovenstaande normen voldoet zal Britz USA jou extra kosten in rekening brengen.

VERHUURSTATIONS, WELKE DAGEN ZIJN ZE GEOPEND OF GESLOTEN?

De verhuurstations van Britz USA zijn 6 dagen per week geopend. Op zondag zijn alle verhuurstations gesloten. Bovendien zijn de verhuurstations ook op de volgende officiële feestdagen gesloten:

  • maandag 31 mei 2021
  • maandag 6 september 2021
  • donderdag 25 november 2021
  • zaterdag 25 december 2021
  • zaterdag 1 januari 2022
  • maandag 21 februari 2022

OPENINGSTIJDEN VAN DE VERHUURSTATIONS BRITZ USA

Van maandag tot en met vrijdag zijn de Britz USA verhuurstations geopend van 08:00 uur tot 17:00 uur. Op zaterdagen zijn de stations geopend van 08:00 uur tot 13:00 uur. Van november t/m februari zijn de verhuurstations in Seattle en New York City van maandag t/m vrijdag geopend van 09:00 uur tot 16:00 uur en op zaterdag zijn deze verhuurstations van november t/m februari alleen geopend op afspraak. Op zondag zijn alle stations gesloten.

De verhuurstations in Denver en Seattle zijn van 27 november 2021 t/m 27 februari 2022 gesloten. 

EXTRA BESTUURDERS EN MINIMUM LEEFTIJD

De minimum leeftijd om een camper van Britz USA te mogen besturen is 25 jaar en de maximale leeftijd is 79 jaar. Toestemming voor bestuurders in de leeftijdscategorie vanaf 21 jaar t/m 24 jaar dient aangevraagd te worden bij Britz USA. Extra bestuurders naast de hoofdbestuurder kun je bij het verhuurstation aanmelden. Britz USA rekent geen kosten voor extra bestuurders.

RIJBEWIJS EN CREDITCARD

Alle bestuurders dienen in bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Britz USA adviseert bestuurders om een internationaal rijbewijs mee te nemen. Een internationaal rijbewijs is niet verplicht.

Belangrijk: de hoofdbestuurder van de camper dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard welke hij of zij ter plaatse kan laten zien aan de camperverhuurder en welke op zijn of haar naam staat. Zorg ervoor dat de bestedingslimiet op de creditcard voldoende is om de borgsom voor de camper te kunnen dekken. Let op: prepaid creditcards zijn hierbij geen geldig betaalmiddel!

ROOKBELEID VAN BRITZ USA

Roken in de campers is niet toegestaan en Britz USA rekent een reinigingsboete van US$ 250,- bij overtreding van deze regel

HUISDIERENBELEID VAN BRITZ USA

Het is niet toegestaan om huisdieren te vervoeren in de campers en Britz USA rekent een reinigingsboete van US$ 250,- bij overtreding van deze regel.

WAAR MAG JE NIET RIJDEN MET DE CAMPER?

Je mag niet rijden met de camper op de volgende plaatsen of in de volgende gebieden:

  • Onverharde wegen
  • New York City (Manhattan)
  • Stadscentrum van Montreal en Quebec City
  • Apache Trail in Arizona tussen Mesa en Globe (weg 88)
  • Alaska, Yukon en North West Territories (wel mogelijk indien je dit bij de boeking aangeeft.
  • Death Valley, California (tussen 1 juni en 30 september).
  • Andere “desert” gebieden en stranden.
  • Mexico.
  • Niet publieke wegen.
  • Alle wegen of gebieden die door de verhuurder worden aangewezen tijdens het in ontvangst nemen van het voertuig.

WAAR MAG JE WEL RIJDEN MET DE CAMPER?

  • In alle staten van de USA.
  • In alle provincies van Canada.

AFWIJKENDE ANNULERINGS- EN WIJZIGINGSVOORWAARDEN

De annulerings- en wijzigingsvoorwaarden van Britz USA zijn afwijkend van de ANVR voorwaarden en luiden als volgt:

  • Eerste wijziging na opdracht boeking t/m 61 dagen voor de ophaaldag: gratis (m.u.v. geldende wijzigingskosten Doets Reizen). Iedere daaropvolgende wijziging en wijzigingen vanaf de 60ste dag voor de ophaaldag: € 50,-.

Let op: Verandering van de naam van de hoofdbestuurder, ophaaldatum, inleverdatum, de ophaal- en / of inleverplaats, annuleren en direct daarop opnieuw reserveren of wijzigen van voertuigtype hebben gevolgen voor het flextarief van jouw camperhuur. Bij ontvangst van een wijzigingsverzoek kijkt Britz USA naar jouw oorspronkelijk geboekte flextarief en naar het flextarief dat geldt op het moment van wijzigen. Het hoogste flextarief van beide is van toepassing op jouw reis. Eventueel geboekte kortingen waarvan de uiterste boekingsdatum is verlopen op het wijzigingsmoment zijn niet meer geldig.

  • Indien het een boeking betreft met drop off kosten, dan worden deze bij een annulering voor 100% in rekening gebracht.
  • Annuleren t/m 60 dagen voor vertrek: 15% van alle vooraf geboekte Road Bear RV diensten (minimaal € 100,-).
  • Annuleren vanaf 59 dagen tot de 42e dag voor vertrek: 20% van alle vooraf geboekte Road Bear RV diensten.
  • Annuleren vanaf 42 dagen tot de 29e dag voor vertrek: 35% van alle vooraf geboekte Road Bear RV diensten.
  • Annuleren vanaf 29 dagen tot de 14e dag voor vertrek: 50% van alle vooraf geboekte Road Bear RV diensten.
  • Annuleren vanaf 14 dagen voor vertrek of later en bij no show: 100% van alle vooraf geboekte Road Bear RV diensten. 

REIZEN MET DE CAMPER TIJDENS VORSTPERIODES

Als je in het voor- of najaar (oktober t/m mei) met de camper door Amerika reist, dan is het mogelijk dat je te maken krijgt met sneeuw en vorst, zeker in de hoger gelegen gebieden. Als je de camper ophaalt tijdens een vorstperiode, dan heeft Britz USA alle campers winterklaar gemaakt. Dit proces wordt ook wel “winterizen” genoemd, wat inhoudt dat de camperverhuurder het gehele watersysteem van de camper heeft gedraineerd en heeft doorgespoeld met een speciale antivriesvloeistof voor campers. Dit heeft Britz USA gedaan om vorstschade aan het watersysteem van de campers te voorkomen. Als de camper winterklaar is gemaakt, dan kun je het watersysteem van de camper niet gebruiken zolang je met het voertuig reist in temperaturen onder het vriespunt. Als je jezelf bevindt in temperaturen boven het vriespunt, dan kun je de camper laten “de-winterizen” om het watersysteem te kunnen gebruiken.

Let op: Je bent tijdens je huur verplicht om de camper winterklaar te maken zodra je te maken krijgt met temperaturen onder het vriespunt. Deze regel geldt tot en met de inleverdag. De kosten voor het winterklaar maken en voor het “de-winterizen” zijn voor eigen rekening. Britz USA berekent US$ 100,- per camper als je de camper niet winterklaar inlevert tijdens vorstperiodes in de eindbestemming. Daarnaast is het mogelijk dat een aantal campings/wegen tijdens de winterperiode al of nog gesloten zijn. 

HET CAMPERTYPE DAT JE TER PLAATSE ONTVANGT

Britz USA werkt volgens een “run-of-fleet” principe. Pas ter plaatse tijdens het ophalen van de camper hoor je welke camperlengte je precies krijgt. De campers van Britz USA zijn zeer comfortabel en geschikt voor maximaal 4 volwassenen. De campers zijn minimaal 23 feet en maximaal 28 feet (8,5 meter) in lengte. Een specifieke camperlengte kan vooraf niet worden geboekt bij Britz USA. Houd bij eventuele reserveringen van campingplaatsen en ferryovertochten een camperlengte van 28 feet aan. 

Bekijk hier alle voorwaarden van Britz USA en Doets Reizen. 

Handige pagina's over Britz USA en camperreizen in Amerika