Vraag

Wat moet ik doen bij een ernstige calamiteit?

Antwoord:

In geval van nood, dus een ernstige calamiteit, is je eerste contact de alarmcentrale van je reisverzekering. Zij staan je bij indien je onverwacht terug moet keren naar Nederland, bij ziekenhuisopname of een andere ernstige situatie. De alarmcentrale van je verzekering is ook 24 uur per dag bereikbaar, het telefoonnummer tref je aan op je verzekeringspas.

In geval van een natuurramp, denk dan aan bosbranden, aardbevingen of orkanen, zijn de lokale autoriteiten je eerste bron van informatie en leidend. Doets Reizen monitort deze calamiteiten en neemt actie indien strikt noodzakelijk en er sprake is van een ernstige calamiteit die invloed heeft op je reis. In deze gevallen neemt Doets Reizen contact met je op via je persoonlijke 'Mijn Doets Omgeving'. 

Voor overige gevallen is het mogelijk om tijdens Nederlandse kantooruren van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 17.30 uur en op zaterdagen van 09.30 uur tot 15.30 uur te bellen met 072-5753333 of je kunt je vraag via jouw persoonlijke ‘Mijn Doets Omgeving’ door te geven. De berichten in de 'Mijn Doets' omgeving checken wij ook buiten kantoortijden. Houd rekening met het tijdsverschil tussen Nederland en Amerika of Canada (in Nederland is het 6 tot 11 uur later dan op je bestemming).


Relevante veelgestelde vragen


Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.