Corona-virus maatregelen

Corona-virus maatregelen. Lees meer

Corona-virus maatregelen

Belangrijke updates en veelgestelde vragen voor klanten van Doets Reizen. Op deze pagina lichten wij ons Coronavirus (COVID19) crisis-beleid én de gevolgen van het ANVR reisadvies naar Amerika, Canada en IJsland toe. Voor elk type klant hebben wij een actieplan opgezet om gezamenlijk tot een passende oplossing te komen conform de regels en voorwaarden.

UPDATE: 4 AUGUSTUS 2020 - 09:06

Op advies van het ANVR voert Doets Reizen geen vakantiereizen uit naar:
○ Amerika met vertrek t/m 28 augustus 2020.
○ Canada met vertrek t/m 28 augustus 2020.
○ IJsland reisadvies is aangepast, reizen is weer mogelijk.

Wij bieden de betreffende klanten aan om de reis om te boeken naar vertrek in 2021. Onze reisspecialisten nemen contact met jou op om de mogelijkheden door te spreken. Denk dus alvast na over een nieuwe vertrekperiode, zodat we direct een nieuw reisvoorstel met jou kunnen afstemmen. Als omboeken niet mogelijk is, bieden wij de mogelijkheid aan om gebruik te maken van de Corona-voucher.

De situatie is veranderlijk wat vraagt om flexibele instelling van ons en jou als reiziger. Wees gerust: ook in het geval van Corona staan we in de startblokken om samen met jou naar een passende oplossing te zoeken. Wij nemen onze zorgplicht serieus, al 39 jaar.

Mocht je na het lezen van deze pagina nog vragen hebben? Neem dan bij voorkeur -via het contactformulier- (aan het einde van deze webpagina) contact met ons op. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met jou op via telefoon of email. Door de hoeveelheid vragen zijn wij op dit moment genoodzaakt om alle betreffende reizigers te bedienen op volgorde van urgentie. Wij hopen op ieders begrip.

Wij monitoren voortdurend de situatie en beslissingen vanuit de overheid. Zowel in binnen- als buitenland. Genomen maatregelen voor jou als klant / reiziger zijn pas definitief nadat er vanuit Doets Reizen persoonlijk contact met jou is opgenomen.

Wanneer je vertrekt tijdens het ANVR Corona-reisadvies: Verenigde Staten

Reizigers naar de Verenigde Staten met vertrekdatum t/m 28 augustus 2020 benaderen wij op volgorde van vertrekdatum. Het is dus niet nodig om ons alvast te contacten met vragen. Op deze manier kunnen wij snel schakelen en klanten informeren. Doets Reizen neemt in volgorde van vertrek en urgentie contact op met getroffen reizigers. 

We bieden je aan om de reis om te boeken naar 2021: Denk dus alvast na over een nieuwe vertrekperiode, zodat we direct een nieuw reisvoorstel met jou kunnen afstemmen. Weet je nu al een nieuwe vertrekdatum? Dan mag je dit natuurlijk alvast doorgeven. 

Wanneer je vertrekt tijdens het ANVR Corona-reisadvies: Canada

Reizigers naar Canada met vertrekdatum t/m 28 augustus  2020 benaderen wij ook op volgorde van vertrekdatum. Het is dus niet nodig om ons alvast te contacten met vragen. Op deze manier kunnen wij snel schakelen en klanten informeren. Doets Reizen neemt in volgorde van vertrek en urgentie contact op met getroffen reizigers. 

We bieden je aan om de reis om te boeken naar 2021: Denk dus alvast na over een nieuwe vertrekperiode, zodat we direct een nieuw reisvoorstel met jou kunnen afstemmen. Weet je nu al een nieuwe vertrekdatum? Dan mag je dit natuurlijk alvast doorgeven. 

Reizen naar IJsland is weer mogelijk

Sinds 15 juni 2020 is het weer mogelijk op vakantie te gaan naar een groot aantal landen binnen de EU/Schengenzone, dus ook IJsland. Bekijk hier welke maatregelen IJsland en Icelandair treffen zodat jij goed voorbereid op reis gaat. 

Het Doets Reizen Corona-voucher

Is het omboeken naar 2021 voor jou nog niet mogelijk? Dan bieden wij een Corona-Voucher aan. Het Doets Reizen Corona-voucher is alleen geldig voor reizigers die oorspronkelijk zouden vertrekken t/m 28 augustus 2020 naar de Verenigde Staten of t/m 28 augustus 2020 Canada. De waarde van het voucher mag niet hoger zijn dan de (aan)betaling die je hebt gedaan op je oorspronkelijke reis. Het voucher moet zijn uitgegeven voor 1 september 2020. Een Corona-voucher heeft een geldigheidsduur van maximaal één jaar na datum van uitgifte en zal worden toegewezen aan de hoofdboeker van de reis. De omgeboekte reis moet uiterlijk 31 december 2021 hebben plaats gevonden. Bekijk hier de voorwaarden van het Doets Reizen Corona-voucher

Reactietermijn

Nooit eerder hebben de reisbranche en reizigers te maken gehad met extreme omstandigheden, zoals nu tijdens corona. We willen niets liever dan zekerheid bieden, maar omdat we afhankelijk zijn van overheden die hoogstens een paar weken vooruitkijken, kunnen we die zekerheid nog steeds niet geven. Door de korte termijn beslissingen van de Nederlandse overheid, en ook die van buitenlandse overheden, neemt de frustratie – begrijpelijkerwijs – toe en loopt het aantal vragen aan ons op.

De gemiddelde reactietermijn op vragen is momenteel circa 5 werkdagen. Klanten met vertrek vanaf het hoogseizoen, dus juli, augustus, september 2020 (en daarna), verzoeken wij geduldig te blijven, ook al loopt de spanning op. Weet dat het team van Doets Reizen met man en macht bezig is om vragen en verzoeken snel en correct te behandelen. Het mooie is: nog steeds kunnen we elkaar hier doorheen helpen. Terwijl wij druk bezig zijn met klanten te bellen, kun jij bijdragen door vooraf deze informatie tot je te nemen.  

○ Bekijk onze Corona FAQ pagina. Veel prangende vragen worden hier beantwoord. 

○ Heb je ondanks, de bovenstaande informatie en FAQ pagina urgente vragen? Bundel dan jouw specifieke vragen in één e-mailbericht. Wacht vervolgens onze reactie af (die zo snel mogelijk komt) en wees terughoudend in het sturen van tussentijdse berichten of herinneringen (via e-mail, het reactieformulier of telefonisch). Het positieve effect is dan dat jouw vragen zoveel mogelijk door één Doets Reizen medewerker kan worden behandeld, wat overzichtelijker, sneller en efficiënter is.

○ Wil je voorrang en eerder geholpen worden? Houd je bijvoorbeeld vast aan de harde eis om binnen 1 dag antwoord te ontvangen? Door de zojuist geschetste, extreme situatie duurt het voltooien van vragen nu iets langer dan gebruikelijk. Wij hopen op enig begrip waarom het nu iets langer duurt dan normaal. 

○ Probeer medewerkers van Doets Reizen in deze moeilijke tijden te blijven respecteren. Wij tonen onze blijdschap en dankbaarheid als de klant zich begripvol opstelt en we samen tot een passende oplossing komen, binnen de bovenstaande mogelijkheden. 


Doets Reizen zorgt voor jou! Ook tijdens de Corona-crisis

Via deze update blijven we zorgen dat je de allerlaatste informatie krijgt over de huidige reisbeperkingen ontstaan door de wereldwijde Corona-crisis. Wij willen benadrukken dat jij als klant in goede handen bent bij Doets Reizen. Nog vragen? Bekijk de veel gestelde vragen over de gevolgen van het corona-virus. 


Vragen over jouw reis en de gevolgen van het Corona-virus (COVID19)

Klant van Doets Reizen en vragen over jouw persoonlijke situatie? Neem contact met ons op via onderstaand formulier. Wij nemen, in volgorde van urgentie, zo spoedig mogelijk contact met jou op.