Vraag
Hoe dien ik een klacht in?
Antwoord:
Wij vinden het natuurlijk vervelend als je een klacht hebt en willen daar graag wat aan doen. Als je ontevreden bent over de service van Doets Reizen, of je hebt een andere klacht, dan vragen wij je dit schriftelijk of per e-mail aan ons kenbaar te maken. Wij ontvangen graag het reserveringsnummer en een uitgebreide beschrijving van wat er precies is misgegaan. Je krijgt vervolgens een ontvangstbevestiging en we zullen zo snel mogelijk aan de slag gaan om tot een passende oplossing te komen. Eventuele restitutiebedragen onder de € 25,- worden niet gerestitueerd i.v.m. administratiekosten.
Gebeurt er iets tijdens je reis waar je niet tevreden over bent? Maak dan altijd zo snel mogelijk hier melding van. Als jij geen melding maakt stel je onze partner of ons niet in de gelegenheid dit voor je op te lossen en zijn verdere gevolgen voor eigen verantwoording.
Per post:
Doets Reizen
t.a.v. Afdeling Client Services
Gerrit Rietveldweg 1
1703 DD, Heerhugowaard
Per mail:
ANVR richtlijnen
Meld je klacht direct (in deze volgorde) bij de betrokken dienstverlener (bijv. hotel) en daarna ook DoetsReizen. In veel gevallen kan de receptie van het hotel of varianten hiervan je direct al helpen om het probleem op te lossen.
- Niet opgelost? Laat dan de klacht schriftelijk vastleggen volgens de procedure hier boven omschreven.
- Binnen twee maanden na afloop van de reis kun je je klacht indienen bij de organisator, in dit geval Doets Reizen. Als je de klacht niet meldt op de bestemming of niet op tijd indient na de reis dan hoeven wij conform ANVR-richtlijnen jouw klacht niet te behandelen.
- De reactietermijn is vastgesteld volgens ANVR-voorwaarden op maximaal één maand nadat wij jouw klacht hebben ontvangen. Natuurlijk is het ons doel om zo snel mogelijk te reageren.
- Niet tevreden met de oplossing vanuit de reisorganisatie? Tot 24 maanden nadat je de klacht hebt ingediend bij de reisorganisator kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen.
- Klachten en/of compensatieverzoeken worden niet in behandeling genomen wanneer de bovenstaande termijn van 2 maanden na terugkomst datum is verstreken.
Relevante veelgestelde vragen
- Bereikbaarheid & Hulp nodig onderweg?
- Ik ben op reis en loopt tegen een probleem aan, wat nu?
- Ik moet mijn reis annuleren, wat nu?
- Waar kan ik mijn schade melden?
- Wat gebeurt er bij calamiteiten?
- Wat moet ik doen als ik mijn bankpas/creditcard kwijt ben?
- Wat moet ik doen als ik mijn paspoort kwijt ben?
- Wat moet ik doen als ik mijn rijbewijs kwijt ben?
- Wat moet ik doen als mijn bagage kwijt is?
- Wat moet ik doen bij autopech?
- Wat moet ik doen bij camperpech?
- Wat moet ik doen bij hotelpech?
- Wat moet ik doen bij vluchtvertraging?
- Wat moet ik doen bij voortijdige terugkeer?
Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.