Vraag
Ik ben op reis en loopt tegen een probleem aan, wat nu?
Antwoord:
In geval van nood, dus een ernstige calamiteit, is je eerste contact de alarmcentrale van je reisverzekering. Zij staan je bij indien je onverwacht terug moet keren naar Nederland, bij ziekenhuisopname of een anderszins ernstige situatie.
In geval van een natuurramp, denk dan aan bosbranden, aardbevingen of orkanen, zijn de lokale autoriteiten je eerste bron van informatie en leidend. Doets Reizen monitort deze calamiteiten en neemt actie indien strikt noodzakelijk en er sprake is van een ernstige calamiteit die invloed heeft op je reis.
Voor vragen of hulp kun je ons tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag bereiken van 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdagen van 09.00 uur tot 15.30 uur, of je kunt een email of fax sturen. Houd rekening met het tijdsverschil tussen Nederland en Amerika of Canada (Nederland is 6 tot zelfs 11 uur later dan op je bestemming).
De alarmcentrale van je verzekering is ook 24 uur per dag bereikbaar, het telefoonnummer tref je aan op je verzekeringspas.
Relevante veelgestelde vragen
- Bereikbaarheid & Hulp nodig onderweg?
- Hoe dien ik een klacht in?
- Ik moet mijn reis annuleren, wat nu?
- Waar kan ik mijn schade melden?
- Wat gebeurt er bij calamiteiten?
- Wat moet ik doen als ik mijn bankpas/creditcard kwijt ben?
- Wat moet ik doen als ik mijn paspoort kwijt ben?
- Wat moet ik doen als ik mijn rijbewijs kwijt ben?
- Wat moet ik doen als mijn bagage kwijt is?
- Wat moet ik doen bij autopech?
- Wat moet ik doen bij camperpech?
- Wat moet ik doen bij hotelpech?
- Wat moet ik doen bij vluchtvertraging?
- Wat moet ik doen bij voortijdige terugkeer?
Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.