Vraag

Wat is het verschil tussen een e-ticket en een boarding pass?

Antwoord:

Het verschil tussen een e-ticket en een boarding pass is dat een e-ticket een overzicht toont van de gereserveerde vliegreizen, terwijl een boarding pass een middel is om toegang te krijgen tot het vliegtuig. Per vliegtraject geeft de betreffende luchtvaartmaatschappij een boarding pass uit zodra jij hebt ingecheckt voor de vliegreis. Het e-ticket geeft dus geen toegang tot een vliegtuig, het is een middel om in te kunnen checken en de details van jouw vliegreizen te zien. 

Het e-tickets is zichtbaar in het Mijn Doets Reizen Account vanaf het moment dat jouw reisbescheiden beschikbaar zijn. De e-tickets zijn vanaf dat moment terug te vinden in het 'vouchers' menu. Het e-ticket is een overzicht van jouw vliegreis inclusief het PNR-nummer (ook wel jouw ticketnummer). Het e-ticket is niet zichtbaar tijdens de offerte, boekingsopdracht of factuur status. De specifieke vliegdetails zijn op deze momenten zichtbaar onder het menuknopje 'reisprogramma' en toont de meest volledige informatie die op dat moment beschikbaar is.  

Het E-ticket is geen boarding pass

Het e-ticket is dus geen boardingpass met (QR code of streepjescode). Als reizigers is het aan te raden om zelf in te checken bij de luchtvaartmaatschappij voorafgaande aan de vlucht. Meestal kunnen reizigers 24 uur voor vertrek inchecken voor de eerstvolgende vliegreis. Gebruik hiervoor een de app van de luchtvaartmaatschappij of bezoek de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee jij vliegt. 



Relevante veelgestelde vragen


Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via één van de onderstaande contactmethodes.